måndag och regn

Publicerad 2013-09-16 18:23:13 i Allmänt,

Då var det måndag och tillbaka till vardagen. Idag har hösten kommit också, regnat mer eller mindre hel dagen rätt mysigt när man sitter inne men mindre mysigt när man jobbar utomhus rätt glad över att vi har ridhus :) Har haft en rätt lugn dag, linat hästarna som tävlat i helgen och trimmat lite nu ikväll. Är ovanligt motiverad just nu så får hoppas att det håller i sig. Bella som kändes som en seg gammal ridskolehäst igår kändes idag som en rund miljon, hon fick hoppa en serie också och kändes fin! Rätt otroligt att ett lyckat ridpass kan göra hela dagen bra och att en häst kan göra en så glad och lycklig vissa dagar och så arg och frustrerad en annan dag. Nu tycker jag faktiskt om min lilla stjärna alla dagar i veckan, men lite mer vissa dagar och idag var en sådan dag :) Kom in tidigt från stallet och tog en varm dusch i ett försök att värma upp min genomfrusna blöta kropp, blev lite varmare och nu sitter jag under täcket i soffan och väntar på att middagen ska bli klar. Har planer på att ligga här resten av kvällen, har längtat efter en TV-kväll i flera veckor men inte hunnit med det så nu ska jag ligga här och njuta :) Nu är nog snart min mat färdig. Tjingeling! Min lilla stjärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela