ledig dag

Publicerad 2013-09-22 09:38:21 i Allmänt,

Söndag idag och jag är ledig, hur bra är inte det!? Har börjat dagen med en sovmorgon, sov ända tills kvart i åtta men låg kvar i sängen till för en stund sen. Gick ut till stallet och upptäckte att alla hästar redan var ute, träffade snällaste Karin som hade med sig melonsallad till oss. Melonälskare som jag är blev jag ju jätteglad och har nu vräkt i mig melonsallad till frukost. Har med andra ord fått en bra start på min lediga dag. Har inga större planer över dagen mer än att rida på mina egna djur och ta mig en tur till en mataffär, i övrigt tänkte jag nog ligga här i soffan och glo på TV tills mina ögon har blivit fyrkantiga eller tills någon råkar komma med ett bättre förslag på aktivitet att fördriva dagen med. :)
 
Den här veckan har verkligen flugit fram, har haft rätt vanliga dagar. I torsdags fick Bella följa med på pay and jump och hoppa runt en vända, hon kändes bra. Hon har verkligen släppt i markarbetet de senaste veckorna och känns väldigt fräsch överlag. Nästa tävling för henne blir i Gävle första helgen i oktober :) Annars har det varit en rätt vanlig vecka även om den har gått lite fortare än vanligt. I fredags var vi bjudna på finmiddag och fest, slutade som vanligt med alldeles för lite sömn och igår gick allt i slowmotion. När vi äntligen var klara så blev det pizza, var längesedan en pizza smakade så gott. Spenderade resten av dagen sovandes i soffan innan jag förflyttade mig till sängen och fortsatte sova är trotts det rätt trött även idag så det blir nog bra med en lugn dag idag :)
 
Nu har jag väl inte mycket mer att berätta för er, ska äta lite mer melonsallad och göra en kopp med varm oboy innan jag somnar igen ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela