lugn måndag

Publicerad 2013-07-15 23:11:00 i Allmänt,

Måndag idag, jag har lagt till mig med en ovana att sova till tio på dagarna. Vet inte varför har aldrig sovit så länge förut, så även denna dag vaknade vid tio tiden. Har sen spenderat dagen i soffan och på altanen, har verkligen inte gjort någonting. Rätt skönt det också, i och för sig. Har lagt mig till med att rida sent på kvällarna också, det är skönt, så lugnt och fridfullt på något vis. Så även idag blev det ridning i solnedgången, Babe fick en tur ut på vägarna och Bella fick en vilodag vilket innebar en promenad :) Nu har jag varit duktig och städat upp i mitt rum så det ser hyggligt ut i alla fall, får se hur länge det håller i sig.
 
Igår var det tävling i Folkärna som gällde. Calle var först ut med ett skitpet i 1.20, annars var det en riktigt bra runda även om det gick lite fort ibland. I 1.25 sen hade vi två ner, egentligen inga jättestora fel. Han hoppade fint och framförallt så höll han sig på mattan, inget bråk vilket underlättar det betydligt både för mig och honom. Det har hänt väldigt mycket med honom de här veckorna jag har varit hemma och kunnat rida honom lite mer :) Fröken Bella var dubbelnolla och tvåa i 1.25, hade inget vidare flyt i mitten på omhoppningen men hon skuttade runt fint ändå. I 1.30 satte hon en till nolla, tyckte att gick satt och backade lite väl mycket på vissa hinder men hon kändes fin. Tiden visade sig hålla till en seger, fast det var tight med en tiondel till tvåan och ytterligare en till trean. Men snabbast var vi ju i vilket fall :) Känns som att det var bra att hon fick gå en lättare tävling som uppladdning inför SM, hon kändes fin även om både jag och hon har lätt att bli lite nonchiga när det är lite lägre!
 
Så mycket mer har jag väl inte att berätta. Ha de bra!
 
Calle, 1.30 på Runsten :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela