En het långhelg på Sundbyholm!

Publicerad 2013-07-30 16:03:39 i Allmänt,

Större delen av förra veckan spenderades på SM i Sundbyholm i Eskilstuna, närmare bestämt från klockan ett på Onsdagen till fyra på Söndagen. Det var minst sagt varmt och soligt från morgon till kväll varenda dag, men man ska inte klaga på solen så jag struntar i det nu. Förutom när jag red var det faktiskt riktigt skönt i skuggan :-)
 
Båda hästarna har skött sig väldigt bra. Calle har gjort sina bästa rundor hittills med ett nedslag första dagen men i övrigt bra. Andra dagen var han jättefin men vi kom helt fel in i en kombination så två bommar föll där, sista dagen gjorde han ännu en fin runda och trots att han tog ett i stället för två språng i en av kombinationerna så kom vi runt felfritt. Det tycker jag verkligen att han var värd, han kämpade på bra i värmen och hoppade sååå fint hela helgen. Han har verkligen mognat i sommar och är som en helt annan häst än vad har var bara för någon månad sedan :)
 
Bella hoppade en 1.30 som förklass i Onsdags, ett skitpet som var mitt fel annars hoppade hon runt fint och riktigt avslappnat. På Torsdagen var det första SM kvalet, här var jag lite väl på och stressad så hela trekombinationen föll och även två räcken till. Resten av banan hoppade hon fint, var dock rätt besviken på mig själv efteråt och det kändes som att det var rätt kört.
 
På Fredagen var det dags för SM kval två, där jag övervägde att inte starta med alla mina fel. Men eftersom att felen från första dagen räknades om så stod jag helt plötsligt på 12,48 fel istället för 20. Med en hyfsad runda i kval två kunde jag ju faktiskt ta mig till final. Så gick in och red ändå, red dessutom rätt så jättemycket bättre än dagen innan och hästen hoppade som en miljon och vi kom helt otroligt nog felfritt i mål. Det visade sig sen att det bara var jag och två till som var felfria i den klassen, så delad vinst i den klassen och en klättring från en tjugofjärde plats till en tionde blev det och därmed var vi även vidare till final :D
 
På Lördagen var det vilodag inför finalen dagen efter som gick i 1.50 vilken skulle bli våran debut på den höjden. Tyvärr hade hon där uppe på ryggen lite svårt att komma igång och vi fick ner tvåan, tre b och fyran, resten av banan kom vi runt felfritt och hon hoppade återigen helt fantastiskt :) Så vi kom i mål på tolv fel, vilket senare visade sig vara ett rätt bra resultat. Det var ingen felfri och bara några stycken på fyra fel, inte illa pinkat för lilla mig och min åttaåriga häst i det rutinerade sällskapet. Som en stor bonus visade sig vårat resultat räcka till en sjunde plats, helt otroligt. Det trodde jag verkligen inte efter första kvalet, så nu i efterhand är jag glad över att jag fortsatte rida och visade att vi faktiskt hade någonting där att göra.
 
Bella har verkligen hoppat helt fantastiskt i helgen och så länge jag sköter mig så är hon felfri, för hon har inte satt en hov fel på hela helgen. Min bästa finaste stjärna :) Ska ladda upp lite filmer senare, jag kan inte få nog av 1.45 rundan i Fredags den går på högvarv här hemma nu.  Så det var ett glatt men trött gäng som kom hem i Söndagskväll och igår hade både jag och Bella en chilldag, hon gick i hagen och åt gräs hela dagen. Jag hann med en tur ut till Sandbanken för lite sol och bad med sysslingarna, sen hade de varit så gulliga och bakat tårta för att fira våran sjunde plats så då blev det tårta och skumpa hemma hos dom. På kvällen var vi sen in på Grillnatta i Bollnäs och kollade på folk, drack öl, shoppade och åt mat :)
 
Nu ska jag dra mig ut och rida på min fina stjärna, kan bjuda på några bilder som Lina knäppte på oss i finalen :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-07-30 21:46:15

sv: Ja, dom kommer upp på min facebook :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela