days fly by

Publicerad 2013-07-19 15:49:31 i Allmänt,

Dagarna fortsätter flyga förbi och ännu en vecka börjar närma sig sitt slut. Den här veckan har det varit träningsläger i Hällbo för Maggan. Både jag och hästarna har fått svettats en hel del och idag är jag stel som en 80åring och rätt sliten efter långa dagar och sena kvällar med lite vin och trevligt sällskap. Träningen har resulterat i att Calle känns finare än någonsin, Bella fick svettas rejält en dag men hoppade fint, Babe har skött sig finfint och Maggans ponny Chippen hoppade igår runt banorna i galopp och var allmänt duktig. Har dessutom en liten Corall att motionera den här veckan och nu även Iona & My att sköta om även de ska vila tills efter SM, full rulle :)
 
Idag tog jag mig en enligt mig välförtjänt sovmorgon, när jag sedan intagit dagens frukost så fick dagens hästar bli motionerade. Lite lugnare idag dock, men de skötte sig fint. Nu har jag haft siesta några timmar efter lunch och ligger nu och gruvar mig för att kliva upp ur sängen. Skulle behöva en sväng till Bollnäs och för det måste jag åtminstone byta om och fräscha till mig litegranna, just nu känns det ofantligt jobbigt..
 
Senare ikväll blir det eventuellt utgång, i helgen är det den årliga brännbollsyran i Bollnäs vilket betyder att alla är ute och festar. Både dagar och nätter, jag känner dock att det räcker med nätterna för min del så hinner jag kanske vara lite seriös på dagarna. Får se hur det slutar, annars ska jag sova tidigt för imorgon vankas det nog i alla fall utgång och ännu fler hästar att rida :) Nu är det väl bäst att jag pallrar mig iväg till staden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela