Hammarö

Publicerad 2013-08-12 23:22:04 i Allmänt,

Det börjar bli långt mellan gångerna jag skriver, har inte riktigt haft tid och de dagar jag har haft tid så har jag inte haft så mycket att skriva om. I helgen var vi i Hammarö på tävlingar med Bella och Calle, båda hästarna har hoppat riktigt bra men har haft lite stolpe ut. Calle slog till med en riktig kanonrunda igår, tyvärr ramlade nästsista hindret men han var så himla fin både mellan och över hindren. Han går verkligen bättre och bättre för varje start nu, det känns att det varit väldigt nyttigt för honom och följa med på de här lite större tävlingarna :)
 
 
Fröken fräken har även hon hoppat fint, trots att jag på fredagen mest drog i tyglarna för att sen attackera hindren fram tills en distans mellan åttan och nian där jag istället bara red framåt och försökte hoppa av alldeles för tidigt. Stackars Bella försökte så gott hon kunde med att lägga in ett litet extra och sen kravla sig över hindret, som trots hennes tappra försök föll. Fick sen följdfel på det på hindret efter men klarade sen vattnet felfritt och även sista hindret, åtta fel i protokollet men om det hade varit mina fel hade vi varit utesluten för längsedan. På Lördagen skärpte jag till mig och drog inte riktigt lika mycket i tyglarna och hade mycket bättre flyt runt hela banan, en bom föll i omhoppningen men annars var det helt okej och väldigt mycket bättre än dagen innan. Det räckte dessutom till en placeringar och jag fick in i alla fall några hundralappar denna helg, hon är pålitlig på den fronten min lilla häst. Igår hade jag skärpt till mig ännu ett snäpp och vi hade en riktigt bra runda på gång, hon hoppade fint och jag styrde runt helt okej. Men då var det Bellas tur att säga upp sig på vattnet som var sista hindret, vet inte varför och tänker inte grubbla mer över det heller. Det ska tränas mer vatten, men tänker inte komma ihåg det mer än nödvändigt. Tråkigt dock för hon har hoppat fint hela helgen och både hon och jag lär oss verkligen av att få vara på de här tävlingarna. Framförallt av att kolla på alla duktiga ryttare :)
 
 
Ska försöka få upp någon film från helgen, har blivit dålig på det. Men ska göra mitt bästa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela